donderdag 1 juni 2023

11 Juni. Van hot naar Tiki Inn in Aukšstaitija National Park

Vandaag van de westkust naar bijna Wit Rusland aan de oostkant van Litouwen (418 km). Dat is een heel end maar ook vandaag staat het ontbijt pas vanaf 10:00 klaar dus maak ik eerst nog een klein rondritje bij wijze van afscheid.
De beloning na een primitieve klimpartij. Zoek de fotograaf.
De voortuin van mijn hotel met de restanten van een kringgesprek gisterenavond.
en her aanzicht van Hotel Skalva

Voorspoedig rij ik op deze zondagochtend via de ferry het vaste land op en in no time ben ik een van die snelheidsduivels die met 130 km/h voortraast. Het schiet zo wel lekker op.
Als lunch een "footlong" bij Subways, ha ook hier!
Het land glooit wat maar niet heftig, er staat nog geen hoog gewas op het land maar alles is groen dus dat belooft wat. Ik vermoed een graan.
Na de autobanen volgt nog zo'n 150 km 90 km-weg die regelmatig wordt onderbroken met 50 km. Schiet dus niet op en nog vermoeiend ook. In het Nationaal Park, ik schat het zeker zo groot als de provincie Utrecht, wordt het echt mooi: dichte bossen, kronkels, op en neer, soms ineens een lelijk gat in de weg. Ben blij dat dit mijn auto niet is want het blikkie lijdt behoorlijk. Langzaam rijden vind ik geen optie want je houdt iedereen echt op, je mag toch 90, dus dat doet iedereen.
Mijn TomTom-app brengt me zonder omwegen naar Tiki Inn. (De stoffige wegen waar de Osmand-app me eerder op trakteerde werden inderdaad door mijn fantasierijke instellingen veroorzaakt).
In de Tiki Inn word ik innemend met een flinke pint verwelkomt door Avdra.
Ze houdt er een interessante hobby op na: suppen. Sterker: ze is net terug van een meerdaagse tocht met een groep naar de plek waar ik vanochtend vertrok. Nou Tom, kom maar eens hier voor een nieuwe uitdaging!
Nog wat rondgewandeld en een smakelijk BBQ-Burger met groenvoer en dan te bed. 
Zal wel lukken lijkt me...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten