donderdag 1 juni 2023

5 Juni. Van de basic eenvoud naar nieuwbouw in Sooma Nationaal Park

Eigenlijk neem ik, verwende aap, vreugdevol afscheid van de goed bedoelde bende bij host Waldo.
Toch, voor vertrek eerst nog een paar prenten van dit wonderlijk onderkomen:
De poepdoos, zeer basic.
Nee, geen martelkamer maar een doucheruimte.
De overdadig gevulde keuken.
Het avondeten van gisteren dat er niet fraai uitziet maar overigens prima smaakt.

Vandaag eerst terug, met de ferry naar het vaste land en door naar 
Soomaa Holiday Village. Ook weer ruim 280 km rijden. 
Op de ferry wéér smakelijk uitziende vis, maar voor mij nu even niet.
Rond 3-en kom ik aan bij mijn slaapadres, een mooie vakantieplek maar zonder horeca. 

Goed dat ik gisteren al gebeld had want warm eten kan wat verderop binnen een straal van 10 km en maar op één plek en die sluit om 18:00. 
Wil je voor het eten nog wat zien of doen dan moet je opschieten.
Ik kies een bescheiden trail van 4,5 km waarvan deze prenten:
Tekst en uitleg in Estse taal.
Prachtig aangelegd met EU-SUBSIDIE.
Voetafdrukken van allerlei soort.
Verder veel insecten maar geen groot wild. Rond 16:00, wat wil je nou? Wild om die tijd?
In de eetgelegenheid ben ik de enige klant.
De keuze is beperkt maar ja, eigenlijk moet het toeristisch seizoen nog beginnen.
Buiten ruikt het nog ietwat naar Sovjet-tijden
Dit blogje schrijf ik buiten, heerlijk. Nog geen mug te zien, maar in de schaduw...
Mijn onderkomen is perfect en, vreemd eigenlijk, daar maak je dan geen foto van.

Morgen naar Riga, Letland dus. Ik hoop dat het niet wéér zo'n eind is want de route met nogal veel heen en weer rijden is toch wel een minpuntje in deze trip.
Zo, nu lekker uitgebreid douchen. Heb ik verdiend, vind ik.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten