donderdag 1 juni 2023

3 Juni. Via Arvo Part naar Loode, bij Kuralase op Tagamoisa-schiereiland

Ontbijt met haring, je ziet het goed. Hoeft natuurlijk niet maar toch.

Vanochtend ben ik in afwachting van mijn huurauto. Niks te zien, dus de lokale reisagent Valdas Čeičs gebeld, neemt niet op, geappt, geen blauwe vinkjes. Ietwat ongerust geappt naar reisbureau in NL. "Hebben jullie wel doorgegeven dat  ik een week geleden een fout in het draaiboek zag: niet 10 juni maar 3 juni verwacht ik de auto. Maar nu zie ik niets!" Antwoord per app: "die moet er inmiddels zijn". Knoeiwerk dus, als het maar goed komt. Hij zou achter het hotel op hun staan, niks dus. Er loopt wel een meneer op straat te ijsberen maar die onderneemt niks. Ik spreek hem aan en ja hoor, hij zegt Thomas te zoeken. Vóór het hotel staat het autootje. Hé, hé, moet dat nou*!*!
Wat papierwerk verklooid, borg hoeft niet, vent blij dat ie weg mag, ik blij dat ik rij.
Op naar het Arvo Pärt centre op zo'n 40 km. Wie dat is? Mijn favoriete componist, momenteel.
Dankzij Tom Tom op de telefoon en mijn voorbereidingen thuis tuf ik voortvarend erheen.
Arvo Pärdi Keskus
+372 604 0470


Eigenlijk was er niet veel aan voor mij, ik was gewaarschuwd, veel wist ik al maar dit moét gewoon.
Kantje boord haal ik de ferry naar het eiland Saaremaa zodat ik na zo'n 300 km op mijn logeeradres kom.
De host Waldo is alleen, vrouw en zoon zijn buiten het seizoen elders, werken o.i.d.
Het is 100% alternatief hier maar wel met Wifi.
Logeeradres bij Waldo
Loode talu
+372 505 6227
https://maps.app.goo.gl/8Y6YVQPmgdDtdvXj8
Vuile auto vanwege de laatste km.
Eenvoudige maar welkome prak.
Morgen meer, ik blijf hier 2 nachtjes slapen.





1 opmerking:

  1. Openhaard, glas rode wijn, eenvoudige prak en een spinnende poes......hoe knus wil je het hebben !
    Fijne tijd aldaar, het lijkt de lange zeiltijd waard te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen